RUMUNIA 06.12.2019 - 13.12.2019r.

NICE TO MEET YOU, EUROPE!

To przedsięwzięcie realizowane w ramach unijnego programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanego ze środków PO WER – Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Uczestnicy przedsięwzięcia to trzy dziesięcioosobowe grupy uczniów naszej szkoły, wyłonione w procesie rekrutacyjnym.

Poznajcie pierwszą grupę, która w grudniu odbyła mobilność do Rumunii:

Przed wyjazdem uczestnicy brali udział w zajęciach przygotowawczych, na których poznawali kulturę Rumunii, uczyli się podstawowych zwrotów w tym języku, a także szlifowali swój angielski. Dodatkowo odbyli szkolenie z zakresu pierwszej pomocy i spotkanie z psychologiem, by jak najlepiej przygotować się do pobytu za granicą.

Wreszcie nadszedł ten dzień!  8 grudnia wyruszyliśmy spod szkoły na naszą wielką przygodę. Dla niektórych był to pierwszy lot samolotem – wielkie, niezapomniane przeżycie! Na miejsce dotarliśmy w środku nocy, ale już następnego dnia rano stawiliśmy się w szkole w Gałaczu, gdzie czekało nas bardzo ciepłe powitanie i występ szkolnego zespołu ludowego (zdj. Rumunia powitanie taniec). Budynek szkoły w Gałaczu, o której więcej możecie dowiedzieć się tutaj: https://cncn.ro/ jest naprawdę piękny i przestronny. Niektórzy mówią, że trochę przypomina Hogwart!

Pięć dni spędzonych w Rumunii minęło w mgnieniu oka. Zwiedzaliśmy miasto, uczestniczyliśmy w zajęciach w szkole, na przykład w bardzo ciekawych warsztatach plastycznych (zdj. Ruminia art workshop), pisaliśmy własne legendy, a nawet wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę w głąb kraju – krwawym szlakiem legendarnego rumuńskiego hrabiego Draculi, który tak naprawdę nazywał się Vlad Palownik.

Między uczestnikami nawiązały się prawdziwe przyjaźnie, pożegnanie było długie i wzruszające. Ponoć od ilości wylanych łez tego dnia poziom wody w Dunaju znacząco wzrósł…

Wróciliśmy pełni wrażeń, z nowymi umiejętnościami i pewnością siebie oraz z apetytem na więcej – więcej przygód, więcej poznawania świata i próbowania rzeczy, które jeszcze niedawno wydawały się niemożliwe. Europe, it was a real pleasure to meet you!